Crashdieet 10 kilo in 5 weken óf nooit meer op dieet?

Nooit meer op dieet, is iets dat elke vrouw graag wil. En toch doen we het ieder jaar weer, soms zelfs een  paar keer per jaar, waarom?

We weten allemaal dat snoepen slecht voor ons is. Dat het niet handig is om vaak te snacken. Eigenlijk moeten we dat taartje niet nemen op een verjaardag. En toch doen we het, waarom?

Wanneer we op dieet zijn dan lukt het vaak wel. Dan hebben we discipline en doorzettingsvermogen, waarom lukt het dan wel?

 

Tijdelijk

Een dieet is tijdelijk. Het begint vaak op 1 januari, het goede voornemen van het nieuwe jaar! Het is bewezen dat een groot deel van de goede voornemens halverwege de maand al stranden. Een van de redenen is, omdat het nog koud is en de komst van de zomer is nog zo ver weg……

Maar dan wordt het maart en komen de eerste krokussen en narcissen de grond uit, en dan begint het toch weer te kriebelen. De lente komt eraan, de tijd van zomerjurkjes en strand komt nu toch echt dichterbij, dus we moeten op dieet om weer in die bikini te passen!

 

10 kilo in 5 weken!

De reclames met shakes, pillen en snelle methodes komen weer massaal voorbij: “10 kilo in 5 weken!” We nemen een abonnement bij de sportschool of beginnen met hardlopen om nog sneller af te vallen. Het enige dat we hoeven te doen is hongerlijden, en dat kunnen we!! Dit is toch wat we willen. In maart beginnen met een dieet zodat we mooi strak op vakantie kunnen!

De zomer breekt aan en het is gelukt! Het mooie jurkje past, je durft je bikini aan en je voelt je weer mooi! Maar de zomer betekent ook lekker barbecueën en een heerlijk koud wijntje, misschien wel meer dan één. Je gaat op die welverdiende vakantie. Lekker chillen op het strand met een boek in je hand  en genieten van je kinderen die spelen in het water. Fijn uiteten met je gezin en een terrasje pakken in dat ene mooie dorpje, je geniet van het goede leven!

Wanneer je thuiskomt van vakantie zijn al die kilo’s, waar jij zo hard voor hebt gewerkt, weer allemaal terug. Gelukkig wordt het weer kouder, waardoor er weer meerdere lagen kleding aangetrokken kunnen worden, zodat jij het kunt verbergen. Volgend jaar begint dit hele proces gewoon weer opnieuw…….

 

3 tips voor jouw ultieme droom

Stel je eens voor dat dit allemaal verleden tijd zou zijn en dat je niet ieder jaar ditzelfde ritueel hoeft te doorlopen. Dat je al helemaal geen honger hoeft te lijden om jouw ideale gewicht te halen en daardoor jouw ultieme droom kunt bereiken!

 

  1. Stap voor stap je leefstijl veranderen naar dat wat bij jou past.

Alles wat je doet is een gewoonte, deze gewoontes moet je veranderen. Dit kan niet van de een op andere dag. Het is belangrijk om alles stap voor stap te veranderen. Begin bijvoorbeeld eerst met het ontbijt. Dit is de belangrijkste maaltijd van de dag. Je hebt al minstens 8-10 uur niet gegeten en je hebt de energie nodig om de dag door te komen.

 

  1. Ontzeg jezelf niets!

Snoepen is niet erg, een wijntje mag best en taart eten op een verjaardag is zeker niet verboden. Het gaat erom dat wat je eet, dat jij dat een dikke 10 geeft! Wanneer jij niets meer mag snoepen of snacken, dan wordt dit een groot ding! Je wilt het, je moet het en je hebt het nodig. Wanneer jij tegen je zelf dat je het gewoon mag eten wanneer jij ervoor kiest, dan is het makkelijker om het uit te stellen.

 

  1. Wees realistisch

Snel afvallen is korte termijn effect. Wij willen effect voor de lange termijn. Dit betekent dat 10 kilo in 5 weken echt niet realistisch is. Wanneer vrouwen bij mij in de praktijk komen dan vertel ik altijd dat 500 gram per week een mooi getal is. Wanneer je 500 gram per week afvalt, dan val je in 10 weken 5 kilo af en dat betekend op jaarbasis 26 kilo!!!!! In het begin zal je meer afvallen en na een tijdje zal het stagneren, maar gemiddeld moet 20-25 kilo een mogelijkheid moeten zijn!

 

Stel je voor: Volgend jaar rond deze tijd ben jij 20 kilo afgevallen en heb jij een leefstijl die helemaal bij jou past!

 

Wil jij aan de slag om nooit meer op dieet te hoeven, maar weet je niet hoe je dit moet aanpakken? Vraag een “Word een Slimme Eter Sessie” aan en ik help je graag vrijblijvend verder.

Ps. Misschien ken je iemand die dit artikel ook waardevol zou vinden. Ik zou het erg leuk vinden wanneer je dit artikel dan wilt delen.